About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Tuesday, September 30, 2014

Sakitnya menanggung rindu..

Unik betul rasa rindu ni. Susah nak diungkapkan dengan kata-kata. Tiba-tiba je teringat kisah cinta monyet dulu masa zaman sekolah. Yoyo je N suka kat sorang budak ni sampai rindu bagai.. Hoho.. Bila ingat-ingat balik rasa macam kelakar pula.

Kenangan rindu masa cinta monyet memang best dan perasaan yang disulami dengan suka dan cinta sukar nak gambarkan dengan kata-kata. Berangan diiringi dengan senyum sorang-sorang tak payah cakaplah. Dah semestinya.  Hehe.. Indah sangat masa tu. Tapi cinta monyet tu tak pergi mana pun.. Kami date beberapa kali jee.. ahakss..

Perasaan rindu sebelum meluahkan rasa cinta tu lain dengan perasaan rindu selepas dah couple.

"aku suka kat engkau. Jom kita couple"

Sebelum couple tu rasa sakitnya dan terseksa jiwa raga sebab dalam hati berharap yang si dia pun membalas cinta dan rindu. Kiranya lebih kurang macam merindu pada orang yang tak tahu isi hati kita. Macam-macam yang bermain dalam minda. Macam mana la kalau cinta ditolak, mesti frust menonggeng sebab dah rindu bagai kan. Cinta tak kesampaian tu boleh menyebabkan penyakit hati dan melemahkan semangat untuk teruskan hidup.. Rasa down tiba-tiba.. Huhu.. Bunyi macam mengarut kan.. 

Tapi bila dah couple rindu dia lain macam. Rindunya lagi bahagia sebab dah tahu, orang yang kita rindu tu dah jadi milik kita. Dan lagi best bila si dia pun ungkapkan kata rindu. Kira sama-sama menanggung rindu tu lagi bahagia. Taklah macam cinta bertepuk sebelah tangan.

Jom layan lagu merindukanmy by D'Masiv


Merindukanmu - D'Masiv

Saat aku tertawa diatas semua
Saat aku menangisi kesedihanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenang

Reff :
Selama aku masih bisa bernafas
Masih sanggup berjalan ku kan slalu memujamu
Meski ‘ku tak tahu lagi engkau ada dimana
Dengarkanlah aku ku merindukanmu


Saat aku mencoba merubah segalanya
Saat aku meratapi kekalahanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenal

3 comments:

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D