About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Sunday, July 27, 2014

Last Minute Shopping Raya PKNS Shah Alam

N macam biasa la tiap-tiap tahun pun sama tempat shopping nya. Malam raya N pasti akan ke PKNS Shah Alam. Terlampau banyak pilihan yang ada sampai rambang mata. Gerai yang dibuka pun banyak dan panjang.

Pada malam raya, ada sesetengah penjual akan turunkan harga untuk habiskan jualan mereka. Masa nilah kita boleh dapatkan harga yang murah dari biasa. Kalau tak dapat tawar pun tak payah risau sebab banyak lagi stall lain yang kita boleh cuba tawar.

PKNS tahun lepas, kat dalam ruang legar dibuka berpuluh-puluh nak sampai ratus juga stall baju-baju kurung dan melayu. Kebanyakan penjual sebenarnya ramai yang ada butik dan kedai kat dalam PKNS tu sendiri. Kalau kat tempat lain N tak pasti macam mana situasi malam raya jualan mereka, tapi kalau kat PKNS ni memang sangat happening. Banyak cara yang digunakan untuk tarik perhatian pelanggan. Kebanyakan penjual semua lelaki, jadi jangan terkejutlah kalau you all terjumpa ada lelaki yang pakai baju kurung mahupun telekung. Itu ada promosi semata-mata, mereka bukan Nyahh okay.. huhu

Tapi bagi yang dah beli belah baju bolehlah buat kunjungan ringkas ke stall bahagian luar yang diletakkan bawah satu khemah yang besar khas untuk penjual kuih raya. Malam raya, kuih muih pun boleh tahan juga murahnya. Keadaan yang hingar bingar tu memang sangat meriah. Masing-masing bertungkus lumus promote kuih masing-masing. Tak kurang juga dengan sample yang dijaja sana sini untuk melariskan jualan. Dan bila nak datang sini jangan lupa bawa bekalan air sebab keadaan yang ramai dan sesak boleh buat kita dahaga. Lagi-lagi dahaga bila dah banyak makan tester kuih muih. Serius boleh kenyang..

Dan dah alang-alang ada kat PKNS Shah Alam, selalunya N akan ke SACC Mall yang terletak betul-betul belakang PKNS. Kat SACC Mall pun boleh tahan juga. Dalam Mall tu sendiri ada stall baju raya yang cantik-cantik. Tahun lepas N ingat lagi ada satu jubah cotton tu harganya diturunkan sehingga RM50 sehelai. Kalau harga asal RM90 ke atas, tapi bila dah turun, ramai yang tersenyum sebab mampu beli. Cepat betul habis bila harga dah murah :D

Tak lupa juga, Plaza Alam Sentral (PAS) yang terletak di hadapan Hotel Quality. Kat situ pun boleh tahan meriahnya. Sepanjang perjalanan dari PKNS mahupun SACC ke Plaza Alam Sentral (10 minit jalan kaki) akan ada gerai-gerai yang jual kelengkapan raya. Jadi, bolehlah juga cuci mata sementara nak sampai PAS.

You all yang duduk sekitar Selangor, kalau dah shopping, rasanya tak salah kalau nak cuci mata.. Jom kita serang PKNS Shah Alam malam ni..

Lain-lain:
Checklist Hari Raya
Tempat Shopping Baju Raya di KL dan Selangor

1 comment:

  1. wahh..mesti murah2 je kan klau shopping mlm raya..semua pakat nak habiskan stok..

    ReplyDelete

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D