About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Saturday, May 25, 2013

Birthday Gift untuk budak-budak

Pencil case for birthday gifts from Hinode RM5 shop

Last Saturday N attend birtday party budak yang mak mertua jaga. Ada dua beradik disambut sekali. Masa Mak bagitau hari sebelum tu N tak dengar. So pada hari kejadian kelam kabut lah N g carik hadiah. Takkan la nak pergi tangan kosong kan.

So, sebelum amik husband kat tempat kerja dia so N, anak dan adik ipar merangkap stroller bergerak anak pergi la ke Carrefour Aeon. Ingat nak beli set alat tulis yang N rasa memang sesuai untuk budak2. Harga RM5 jer setiap set. Dulu ada juga datang beli untuk anak buah, sebab tu la target bende yang sama jer.

Sekali masa dah sampai set tu dah takder. Rasanya masa N beli tu waktu derang nak buat clearance. Sebab tu la murah dan ramai yang beli. 

Bengang pula rasa bila tak dengar makmertua ada cakap pasal birthday party tu sebab kalau tau sehari awal boleh la N pergi beli hadiah derang kat Kaison Paradigm. Macam-macam ada dan semua pun comel-comel dengan harga yang sangat berpatutan.

Tapi bila dah last minute ni.. Aduhh.. penin dah N tak tau nak beli apa. Tengok barang2 lain memang nampak menarik tapi agak mahal pula memandangkan N pun tengah berbudget. 

So, tanpa buang masa N singgah la Hinode Shop yang ada kat sana. Memang besh dan macam2 boleh amik tapi yang tak beshnya ada barang yang lebih dari RM5.

Kata terkenal dengan satu barang RM5, ala-ala macam Daiso lah. Tapi bila tengok tag harga cecah sampai belas-belas. Huhu.. Last-last N amik dua oblong pouch or pencil case comel untuk birthday girl and boy.

Cute monkey brown pouch for handsome birthday boy and another cute bunny pink pouch for sweet birthday girl.

Berapa banyak yang N habiskan untuk kedua-dua hadiah ni:

Monkey pouch = RM5
Bunny pouch = RM5
Couple key chain = RM5
Wrapper = RM1.20
Total = RM16.20

N beli couple key chain untuk letak kat zip pouch tu. Wrapper pula beli sekeping dan potong dua. Pouch tu pun kecik jaa. Lebihan wrapper buat birthday card tempek kat pouch yang dah dibalut.

No comments:

Post a Comment

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D