About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Thursday, October 16, 2014

Modern bepang

Ingat lagi tak kuih bepang?? Pernah makan? Pinjam kejap gambar dari citarasawan. Bepang asalnya dibuat dari gula dan juga kacang tanah.

bepang kacang

Tapi bepang moden sekarang ni dah tak guna kacang tanah, tapi menggunakan pelbagai jenis kacang yang lain. Rasanya juga lagi enak sebab kacang yang digunakan pun sedap. Dan lagi satu kenapa N suka bepang moden ni sebab ianya lebih nipis dan senang nak gigit. Almaklumlah gigi N ni tak berapa kuat.

Modern gepang

Tapi bepang tradisional masih tak dilupakan, cumanya sekarang dah jarang nak jumpa.. Tapi kalau nak buat sendiri pun boleh. Ramai dah yang post recipe bepang moden dan tradisional ni.. Rajin-rajinlah google ye :D

4 comments:

  1. Wah best..sedap di makan begitu saja..hehe

    ReplyDelete
  2. Betul la N...yang tebal tu sakit gigi nak gigit

    ReplyDelete
  3. Psst...kenapa supporter Acik ada 2?malu pulak..macam gila kuasa je nampak

    ReplyDelete
  4. sedap
    suke jugak
    tapi xleh nak makan byk sbb manis and berkacang
    hehehe

    ReplyDelete

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D