About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Monday, April 28, 2014

Hilangkan stress - P2 Datang awal ke tempat kerja

Morning you all. Masa entry ni dah publish agak-agaknya kat mana you all berada especially bagi orang yang bekerja?? Adakah you all baru nak bangun tidur, dah siap mandi, on da way ke tempat kerja ataupun dah sampai tempat kerja?

Hari ni N jejakkan kaki kat office jam 7.30 pagi. Wahhh jarang-jarang nak sampai office awal macam ni. Bangga juga rasa :D. Selalunya keluar awal pun kekadang sampai cam biasa juga sebab jem yang melampau.

Biasanya permulaan minggu jalan akan jadi jem luar biasa mungkin disebabkan ramai orang yang bersemangat waja nak berkerja. Jadi, N memang akan cuba keluar rumah awal dari biasa macam pagi ni. Syukur walaupun jalan jem tapi jem yang N tempuh pagi ni lebih pendek sebab tu la sampai office awal.

Sebenarnya bila kita datang awal ke tempat kerja ia merupakan salah satu cara untuk kita hilangkan stress. Tapi macam mana ye tu?? Okay, bila awal-awal pagi nak pergi kerja untuk you all yang berkereta kalau boleh cuba buka tingkap hirup udara pagi yang sejuk dan segar. Jangan la asyik nak layan aircon je. Kulit pun nak kena angin lembap untuk jadi segar. Serius bau udara pagi sangat syokkkk, bau embun pagi semula jadi.. Hilang terus stress okay. Scenary waktu pagi pun lain dan cantik.

Pastu bila dah keluar awal, dah tentu la boleh elak kesesakan jalan raya.. Memandu di atas jalan raya yang lengang memang boleh melengangkan minda yang sesak memikirkan kerja yang bakal ditempuh di tempat kerja.

Dan last sekali bila sampai awal kat tempat kerja bolehlah rilek dulu, munasabah diri dan aturkan jadual kerja supaya tak kelam kabut.

Okay, jom kita review balik kenapa datang awal kerja boleh hilangkan stress:

Bila datang awal ke tempat kerja masa tulah you all dapat tengok scenary sunset dan juga dapat rasa kesejukan embun pagi macam kat genting hingland or cameron highland.

Bila datang awal ke tempat kerja masa tulah you all boleh elak kesesakan jalan raya yang tak pernah surut dari hari ke hari. Terjebak dalam jem amatlah stress. Lagi-lagi pula bila matahari dah makin terik, silau... Kejap benti kejap jalan, memberi kesan kepada penggunaan minyak.

Bila datang awal ke tempat kerja masa tulah you all boleh buat dulu kerja lain seperti berblog sebelum buat kerja sebenar :D 

3 comments:

  1. saya memang datang awal kerja sebab pegang kunci floor office -_- huhu

    ReplyDelete
  2. KA mmg selalunye yg no. 1 di office ni hehehe

    ReplyDelete
  3. haaa sama la kita.. N pun selalu sampai awal kat dalam office ni :D

    ReplyDelete

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D