About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Thursday, March 6, 2014

Asyraf first blackout

   Woowww.. Baby Asyraf experience new thing in his life..

- BLACKOUT -

Last 3 weeks rumah N dan beberepa rumah yang lain mengalami masalah bekalan elektrik. Tapi tiga biji rumah depan rumah N takder masalah.

Dah blackout aunty sebelah rumah dan we all semua keluar ambil angin kat luar. Sejak beredarnya musim sejuk, musim panas kembali dan disertai dengan nyamuk yang sangat banyak.

Tak tahulah nak cakap apa bila dah blackout, nyamuk berkeliaran cari mangsa. Yang N paling risau baby Asyraf sebab dia masih baby dan kulit baby sangat sensitif. Kalau kene gigit nyamuk siap boleh tinggal kesan parut. Tapi tak semua baby macam tu ok. Tapi nasib baik bukan nyamuk Aedes... huhu minta jauh la semua tu.

Tak sampai berapa minit semua rukun tetangga keluar dari rumah. Bila blackout macam ni budak-budak la yang paling riuh. Sibuk kira berapa rumah yang terputus bekalan elektrik. 

Hitam blackout

Tapi apa yang N dapat tengok bila Blackout ni selain dari kesan negatif masih ada kesan positifnya.

Yang pertama ianya dapat mengeratkan silaturrahim. Semua orang akan keluar rumah sebab panas dan banyak nyamuk dalam rumah dan bersembang dengan jiran-jiran. Masa tulah nak berkenal-kenalan dengan jiran-jiran yang tak pernah kenal sebelum.

Dan lagi satu jimat tenaga elektrik untuk beberapa jam yang terputus tu...

Anyway, sokonglah Earth Go Green

Jimatkan tenaga elektrik untuk kesejahteraan alam yang kita akan guna sehingga ke akhir hayat diri sendiri, anak, cucu dan cicit.

Hitam kelam

Masa ni masih blackout, tapi nampak terang sebab HP sony N ni mempunyai flash yang terang.. HP yang sangat berjasa, I love u HP.

2 comments:

  1. Ash belum experienced blackout lagi so far, jadi tak taulah macam mana dia nak overcome atau how he will react later...he he he...

    ReplyDelete
  2. anak2 KA waktu kecil2 dulu suka sgt bila blakcout ni, suka tgk cahaya lilin yg dipasang dlam gelap tu hehehe

    ReplyDelete

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D