About Me

My photo
Hey.. Jus cal me N kay.. do enjoy reading my blog :D

Followers

Thursday, April 10, 2014

Kempen Blogbuster Oral B Supernova 3 by Nuffnang

Sekarang ni semua orang tengah sibuk cakap pasal Kempen Blogbuster Oral B Supernova 3 dari Nuffnang.. Apakah itu??? Masa buka email tadi N agak excited. Baru first time dapat kempen dari nuffnang takpun kalau ada pun tak pernah perasan yang ianya kempen :P. Sedikit perak la jadinya. Tapi bila baca.. Urmmm macam susah je... Jom kita rujuk apa yang diaorang suruh buat ni:

Here's a summary of what you need to do:
1. Record a short video (approx. 10 seconds) creatively based on the brief below in your own preferred language. Please note that video should not be a reproduction of client's materials (purely copy paste images) and should include your own recordings.


Brief:
Who can make their friends “voice it out” first in 15sec?
-Relate the video with Lisa’s FB App, make it as a challenge/prove/experiment.
Record a video: 
- Bloggers saw FB App and Lisa says “garlic is the bad breath king”. 
- Bloggers challenge and eat a lot of garlic/petai/local favourite stinky 
food then purposely walk close to friends and talk non-stop, just to 
make their friends feel nausea/smelly of the garlic smell. 
- Until the friend couldn’t stay with it anymore and complaint: “Why 
didn’t you brush your teeth or why your mouth stinky etc!?”. 
- After all, bloggers show it’s actually an experiment and agree to the FB 
App to #ReThinkYourMouth. 
-Bloggers to encourage readers to rethink what have you done to protect your mouth and see what Lisa says – FB App.


Pada pemahaman N, diaorang suruh buat satu video sekurang-kurangnya 10 saat. Video tersebut mestilah berkait rapat dengan  Lisa punya FB App.

Jadi dalam video tu kene tunjuk blogger buka Lisa FB App dan Lisa mengatakan yang bawang putih merupakan punca bau mulut yang busuk. Dalam cabaran ini blogger perlu makan banyak bawang putih ataupun apa-apa saja makanan tempatan yang berbau busuk dan sengaja menuju ke arah rakan. Dalam masa yang sama blogger perlu bercakap tanpa henti untuk membuatkan rakan tidak selesa dengan bau mulut sehinggalah rakan tersebut menegur bau busuk mulut blogger. Dan ending video blogger kena cakap yang ianya satu ekperimen. Blogger juga mesti bersetuju dengan FB App Lisa tu dan galakkan orang ramai berfikir apa yang mereka dah buat untuk menjaga gigi mereka..

Haaa.. Amacam. Sama tak pemahaman kita ataupun N dah salah faham dengan arahan yang Nuffnang bagi ni?? Kempen ni macam best tapi macam susah pun ada. Kalau nak buat video tanpa orang takleh ke?? Malu la nak tempel muka sendiri dalam video.. hehe 

5 comments:

  1. so rajin2kan diri untuk buat... he he he...

    ReplyDelete
  2. hahah tu la N, una pun paham mcm tu la die suruh challenge/prove atau experiment bnde tu, and then kne ckp yang ianya terbukti kene rethinkyourmouth tu lah kan.. hhaha yg ni mcm susah sikit nk buat kan..

    ReplyDelete
  3. Cik akak ada dapat gak email tu hihi.
    Tak reti nak buat eh

    ReplyDelete
  4. farah..husna..naomei..hazanis..

    susah la nak buat sbb xde model.kalau nak buat sendiri mcm malu nak action depan kamera...kang lagi pames pula dari artis...mihmih perasan kejap

    ReplyDelete

Jangan malu-malu tinggalkan sekomen dua.. :D